DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yolcu Hizmetleri I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HYHY 104
Bahar
2
0
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Sivil Havacılık İşletmeleri Organizasyon Şeması ve yolcu hizmetleri çalışanlarının görevleri,havalimanı diğer bölümler arasında fonksiyonel ilişkileri,havalimanı ve uçağa yolcu giriş-varış işlemleri,yolcu yönlendirme teknikleri,bilgi verme,problem çözme,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur,temel kavramları açıklayabilirler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yolcu hizmetleri görev ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olabilecek.
  • Yolcu Hizmetleri işleyişini ve diğer bölümlerle olan fonksiyonel ilişkilerini değerlendirebilecek
  • Problem çözme, bilgi verme, yönlendirme tekniklerini örneklerle açıklayabilecek ve olağan olmayan durumlarda sorumlulukların bilincinde olacak
  • Yolcu hizmetlerinde kullanılan evrakların içerik ve işlevlerini sınıflandırabilecek
  • Yolcu hizmetlerinde kullanılan İngilizce terimler ve karşılıklarını ezberleyebilecek
Ders Tanımı Sivil havacılık işletmeleri organizasyon şeması, yolcu hizmetleri çalışanlarının görev tanımları, havaalanına ve uçağa yolcu giriş ve varış işlemleri, yolcu hizmetleri anlaşmalar ve trafik hakları,olağan olmayan durumlardaki sorumluluklar
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yolcu hizmetlerine giriş, Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık Otoriteleri, düzenlemeler Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 1 ISBN: 978-975-493-059-7
2 Sivil Havacılık İşletmeleri Organizasyon Şeması ve görev tanımları Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 1 ISBN: 978-975-493-059-7
3 Yolcu Hizmetleri personelinin görevleri ve diğer bölümlerle olan fonksiyonel ilişkileri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 2 ISBN: 978-975-493-059-7
4 Yolcu Hizmetleri anlaşmalar ve trafik hakları, yolculuk çeşitleri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 2 ISBN: 978-975-493-059-7
5 Yolcu hizmetlerinde kullanılan İngilizce terimler ve karşılıkları Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 3 ISBN: 978-975-493-059-7
6 Havaalanına ve uçağa yolcu giriş ve varış işlemleri. Özel yolcu kategorileri,transit ve transfer yolcu yönlendirme teknikleri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 3 ISBN: 978-975-493-059-7
7 Vize
8 Yolcu hizmetlerde kullanılan evrakların içerik ve işlevleri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 4 ISBN: 978-975-493-059-7
9 Yolcu ve bagaj taşıma mevzuatı,yolcu bagaj tanıtımı ve kabulü Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 4 ISBN: 978-975-493-059-7
10 Fazla bagaj kural ve uygulamaları,ağırlık-parça sistemi, evcil hayvan kabulü, ilave koltuk, kabin bagajı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 5 ISBN: 978-975-493-059-7
11 Uçuş ve hizmet aksaklıkları, denied boarding, olağan olmayan durumlarda sorumluluklar Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 5 ISBN: 978-975-493-059-7
12 Uçuş ve hizmet aksaklıklarında yolcu hakları, yolcuya verilecek hizmetler Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 6 ISBN: 978-975-493-059-7
13 Yer Hizmetlerinde kullanılan evrakların içerik ve işlevleri, yolculara yapılan anonslar Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 6 ISBN: 978-975-493-059-7
14 Yer Hizmetleri ilkeleri, müşteri ilişkileri, problem çözme teknikleri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 7 ISBN: 978-975-493-059-7
15 Genel Değerlendirme Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Yayınevi, Ankara. HAD/T-20 Bölüm: 7 ISBN: 978-975-493-059-7
16 Final
Ders Kitabı Ders Notu
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
127

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek

X
3

Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak

X
4

Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak

X
5

Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
6

Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek

X
7

Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak

X
8

Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak

X
9

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
10

Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak

X
11

Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest